A kijelzők térhódítása az utóbbi években különösen az autóiparban volt szembetűnő: előbb a műszerfalakra kerültek egyre nagyobb panelek, majd a sebességmérőket is képernyő váltotta, mostanság pedig akadnak típusok, ahol már a külső visszapillantókat is pixelekből álló felületek helyettesítik.
Egy oregoni cég, a Rosen Aviation most valami hasonlót szeretne elkövetni a repülőgépek utasterével, ahol hatalmas kijelzőkre cserélné a jól bevált ablakokat.
A Maverick Projectnek hívott koncepció a vállalat elnöke szerint abból született, hogy megpróbálták "a jövő technológiáját alkalmazni a jövő repülőgépében". A Rosen által kidolgozott utastér az alant elterülő tájat mutató terebélyes OLED-panelek mellett érintőképernyős felületekkel és hologramokkal hirdeti a légi közlekedés következő korszakát, futurisztikus bútorokkal fűszerezett összhatása a sci-fikben látott űrhajókat idézi.
A Rosen Aviation stratégiáért felelős alelnöke, Lee Clark szerint a Maverick Project a repülőgépgyártás lemaradását hivatott behozni az autóiparral és az okosotthonokkal szemben, ahol már egészen elterjedtek a hasonló megoldások. A CNN-nek nyilatkozó vezető külön felhívta a figyelmet a kijelző-ablakok előnyeire:
"Úgy tűnik, hogy manapság a virtuális tetőablakok és a virtuális ablakok a legforróbb témák közé tartoznak, mivel lehetővé teszik a kiterjesztett valóság és némi mesterséges intelligencia beépítését, továbbá valami immerzívebbé formálják azokat az apró lőréseket, melyekkel évtizedek óta élünk együtt."
A cég elsősorban magángépek belsőépítészetében tekinti irányadónak a merész dizájnt, de a 2022-es Airport Interiors Expón egy kereskedelmi repülőgépekre átszabott verzió bemutatását is tervezi.
Nem a Rosen Aviation az egyetlen szereplő a piacon, amely a virtuális ablakok ötletével játszadozik: az Emirates légitársaság 2018-ban egy olyan "első osztályú lakosztály" terveit prezentálta, amiben szintén visszaköszönt a technológia.