Habár a havi 1790 forintért elérhető YouTube Premium tagság több előnyt is kínál a YouTube Musictól a háttérben történő lejátszáson át az offline letöltésekig, a szolgáltatás fő fegyverténye továbbra is a teljes reklámmentesség, amit viszont a széles körben elterjedt hirdetésblokkolók révén nem kimondottan nehéz megkerülni.
A platform ezért tavaly háborút indított az asztali webböngészőkben elérhető megoldások ellen, amelyeket ideig-óráig sikerült is letiltania, most pedig a telefonokon is megpróbálja kiiktatni az egyenletből a reklámszűrést kínáló alkalmazásokat.
A YouTube nemrég a hivatalos támogatási oldalán jelentette be, hogy megerősíti a szolgáltatási feltételeit áthágó, harmadik féltől származó appokkal, azon belül is pedig különösen a hirdetésblokkoló alkalmazásokkal szembeni jogérvényesítési intézkedéseit. A gyakorlatban ez azt fogja jelenteni, hogy a felhasználók pufferelési problémákkal, vagy a megtekinteni szándékozott tartalom elérhetetlenségére vonatkozó hibaüzenetekkel szembesülhetnek, amennyiben egy ilyen kliensen keresztül csatlakoznak a platformhoz.
A poszt nem hoz konkrét példákat, így egyelőre nem tiszta, hogy a szigor fokozása csak az olyan programokra érvényes-e, mint a YouTube Revanced vagy az AdGuard, amelyeken belül hirdetésmentesen nézhető a platform, avagy a mobil böngészőkben elérhető reklámblokkolókat is hadat üzen-e a szolgáltató. Amennyiben az utóbbiról nincs szó, ezeken keresztül továbbra is megkerülhetők maradnak a videókat egyre nagyobb számban megszakító hirdetések.
A YouTube indoklása szerint a hirdetésszűrővel felvértezett kliensek üldözésére az alkotók védelmében van szükség, akik reklámok nélkül nem tudnak bevételekhez jutni a nézettség alapján.