A hazai telekommunikációs szolgáltatók közül utolsóként a Yettel is bejelentette, hogy reagál az inflációs nyomásra, ugyanakkor eltérő módon teszi ezt, mint a versenytársai. Míg a Magyar Telekom és a 4iG Nyrt. (One és Digi) az inflációs díjkorrekció elmaradásáról adott hírt, a Yettel nem a korrekció felfüggesztését, hanem azzal megegyező mértékű havidíjkedvezményt vezet be saját ügyfelei számára. A vállalat kommunikációja szerint ez a megoldás is azt szolgálja, hogy tehermentesítsék az előfizetőket a megemelkedett költségek alól, ugyanakkor jogilag és üzletileg is más megközelítést alkalmaznak.
A bevezetett kedvezmény értéke a 2025 elején alkalmazott inflációs díjkorrekció pontos mértékével egyezik meg, azaz 3,7 százalékos havi csökkentést jelent az érintett lakossági számlás tarifacsomagok esetén. Az automatikusan érvényesülő kedvezmény 2025. május 1-jétől lép életbe, és egészen 2026. április végéig tart, így összesen 12 hónapon keresztül biztosít megtakarítást az arra jogosult előfizetőknek.
A Yettel hangsúlyozta, hogy a kedvezmény automatikusan megjelenik majd az érintett ügyfelek számláin, az első alkalommal a 2025. május hónapra vonatkozó szolgáltatásokról kiállított számlában, utoljára pedig a 2026. áprilisi hónap elszámolásában. Az érintettek azok az előfizetők, akik nyilvánosan elérhető, lakossági számlás díjcsomaggal rendelkeznek, és akiket 2025 elején érintett az inflációs korrekció.
A telekommunikációs cégek árpolitikáját érintő bejelentéssorozat közvetlen előzményeként a nemzetgazdasági miniszter, Nagy Márton korábban nyilvánosan felszólította az iparági szereplőket, hogy korlátozzák áraik emelkedését. Amennyiben ez nem történik meg, a kormány árstopot vezet be a szektorban. A figyelmeztetés hatására a szolgáltatók gyors egymásutánban léptek - a Yettel ugyan a legkésőbb, de egyben egyedülálló módon reagált a kormányzati nyomásra. Ahelyett, hogy közvetlenül elengedte volna az inflációs emelést, kompenzációs mechanizmussal oldotta meg az árak szinten tartását, ezzel újabb példát mutatva arra, hogy a hazai piaci szereplők különböző stratégiákkal alkalmazkodnak a gazdasági és szabályozói környezet kihívásaihoz.