Nemrég számoltunk be róla, hogy a tajpeji Computexen az AMD bemutatta az NVIDIA DLSS riválisának szánt megoldását, a FidelityFX Super Resolutiont (FSR), melynek segítségével több képkockát préselhetünk ki a játékainkból.
A technológia nagy előnye, hogy az DLSS-szel ellentétben nem kell hozzá RTX-kártya, vagyis a legtöbb nemrégiben megjelent GPU támogatni fogja. Az FSR-t még a játékfejlesztők is dicsérték egy sort, amiért mindössze 1-2 nap alatt beépíthető, ám eddig csak 7 címben lendült akcióba.
A továbbiakban azonban sebesen gyarapodhat az ilyen mókák száma, a Microsoft ugyanis hamar reagált, s máris beépítette a FidelityFX Super Resolutiont a Windows Game Developer Kitbe (GDK). A nagy hírt Jason Ronald, az Xbox programmenedzsmentért felelős társigazgatója közölte a Twitteren.
Excited to continue our close partnership with @AMD and see what game developers can do with FidelityFX Super Resolution, available to preview in our GDK today for @Windows, @Xbox Series X|S and #XboxOne consoles. pic.twitter.com/A446cNRUug
— Jason Ronald (@jronald) June 24, 2021
Ahogy a poszt is írja, az újdonság preview-ben már mától elérhetővé vált, ráadásul nem csak PC-n és a legújabb Xbox-konzolokon (Series X|S), hanem a jó öreg One-on is.
A Microsoft gyorsasága kissé meglepő volt, a Windows GDK első nyilvános kiadása ugyanis csak tegnap futott be, a hivatalos leírása viszont nem említette az FSR-t. Ugyanakkor kiderül belőle, hogy a GDK támogat egy funkciót, mellyel a fejlesztők 60-120 fps közötti értékeket is megcélozhatnak a 120HZ-et és a váltakozó képfrissítési rátát (VRR) támogató monitorokon.