Novemberben lesz 10 éve, hogy a YouTube útnak indította a YouTube Premium nevű előfizetési csomagját, amely ugyan számos előnyt kínál az ügyfeleknek, de a legnagyobb kétségívül a hirdetésmentesség. Hogy a portéka jobban fogyjon, a platformot azóta szó szerint elárasztották a reklámok, melyek közül a legzavaróbbak valószínűleg mindenki számára a szpotok, amelyek a videók kellős közepén bukkannak fel.
A rossz hír, hogy a kábeltévék receptkönyvéből ellesett megoldást most a rivális TikTok is átvette, vagy legalábbis erősen fontolgatja a szolgáltatás mögött álló ByteDance.
A 24.hu ugyanis egy olvasója bejelentése nyomán nemrég arról adott hírt, hogy már a TikTokon is felbukkantak a videókat megszakító hirdetések. A beszámoló alapján a reklámokat nem muszáj végignézni, azok néhány másodperc után átugorhatók, akárcsak az alkalmazás elindításakor megnyíló fizetett tartalmak.
Azt ugyanakkor még nem tudni, hogy egy végleges funkcióról van-e szó, avagy a 24.hu forrása csak egy korlátozott tesztbe került-e bele. De ha még a második forgatókönyv is a helyes, akkor sincs rá nagy esély, hogy a TikTok végül ne vezesse be a videókat megszakító szpotokat, mivel a YouTube mellett például a Facebookon is vannak ilyenek, így a platformnak nem kell attól tartania, hogy ezzel sokat veszítene a vonzerejéből a riválisokkal szemben.
Az mindenesetre egyértelműen megfigyelhető, hogy már nemcsak a YouTube tör a TikTok babérjaira a rövid, vertikális formátum lekoppintásával (YouTube Shorts), hanem fordítva is megy a másolás, hiszen már a kínai konkurensnél is elérhetők a Google-höz tartozó versenytárs sikerét megalapozó hosszabb, horizontális feltöltések, így a tartalmak közben megjelenő reklámok átvétele is beleillik a sormintába.