Nagyon úgy néz ki, hogy a lecsengőben van a pandémia idején felpörgött streaming-láz: a piacvezető Netflix kénytelen volt olyan megszorításokkal stabilizálni a pénzügyi helyzetét, mint a reklámok bevezetése és a jelszómegosztás üldözése, a Disney+ is hasonló úton jár, az új tulajdonoshoz került (HBO) Max pedig látványosan elfordult az online premierektől, hogy a jó öreg mozinak kedvezzen.
A jelek szerint pedig a hanyatlás az előfizetők véleményében is tükröződik, amelybe most egy kutatás enged némi bepillantást.
A Daily Stoke a streaming fellegvárának tekinthető amerikai piacon szondázta meg a hangulatot, ahol arra az eredményre jutott, hogy az átlagos amerikaiak ugyan havi 46 dollárt, vagyis kb. 15 ezer forintot áldoznak streamingre, a 46%-uk viszont úgy gondolja, hogy a szolgáltatók nem biztosítanak elegendő tartalmat az előfizetések árához képest.
Az ugyanakkor bizakodásra adhat okot a piac szereplőinek, hogy a megkérdezettek 62%-a manapság "szükségesnek" tartja a streaming platformokra való előfizetést, a 94%-uk pedig kedveli a kontentet, amelyhez hozzáférést kap. A kutatás egyik érdekessége, hogy az ingyenes próbaidőszakkal élő amerikaiak körében átlagosan 10-ből 1 ember elfelejti lemondani azt, mielőtt levonásra kerül az első havidíj.
A Daily Stoke felmérése a jelszómegosztásra is kitért. A Netflixnek eddig bejönni látszik a spórolást célzó megoldás üldözése, aminek látszólag ellentmond, hogy a válaszadók 50%-a kész lenne lemondani az előfizetést, ha egy szolgáltató megvonja tőle a lehetőséget a profilja megosztására. Ha hihetünk a kutatásnak, az amerikaiak 37%-a él a jelszómegosztással, amivel átlagosan havi 15 dollárt spórolnak maguknak.
A felmérést 2023 májusában, 1003 ember megkérdezésével készítették, 18 és 78 év közötti alanyokat bevonva.