Egy évek óta lebegtetett extra csomag érkezik hamarosan a Spotify kínálatába - legalábbis ezt mondta a vállalat vezérigazgatója egy minap készült beszélgetés során Trevor Noah amerikai komikusnak, mikor elfogadva meghívását részt vett beszélgetős műsorában. Ennek éppen ideje lenne, hiszen harmadik éve ígérik ezt meg évről évre.
Az ajánlat, mely már 2021 óta feltűnik a kommunikációban, egy még jobb, veszteségmentes streaming szolgáltatást foglal magában elsősorban, de ez további dolgokkal is kiegészült az első bejelentés óta. Az AI-alapú lejátszási listák mellé fejlett könytárkezelést és fejhallgatós hangminőség-optimalizálást is kínálnának.
A beszélgetés során Daniel Ek megerősítette, hogy az új ajánlat egy a prémium csomagnál is jobb koncepció. Szó szót követett, és sok dolgot megbeszéltek a "Deluxe"-nak nevezett új verzióval kapcsolatban - a megjelenés dátumát kivéve.
Ezzel kapcsolatban a Spotify-vezér egy ilyenkor szokásos eufemizmussal élt, mely szerint a szükséges erőfeszítések még a korai szakaszban vannak. Ennek a mondásnak árnyalja némileg az értékét a hi-fi hangzást kínáló első bejelentés óta eltelt közel 1300 nap. Amiről azonban valamivel konkrétabb információt kaphattunk, az az új csomag ára.
Mivel a jelenlegi csúcsajánlat 11,99 dollárba kerül, ehhez viszonyítható a podcastben elhangzott kijelentés, miszerint az újdonság ennél nagyjából 5 dollárral lesz drágább. Tehát a legvalószínűbb, hogy 17-18 dollár (6000-6500 forint) környékén alakul a Deluxe előfizetésének díja. Hogy ez a magyar felhasználók számára mit jelenthet majd, azt legfeljebb csak találgatni lehet, hiszen nem ugyanannyiba kerülnek az előfizetési szintek a különböző piacokon.
Bármilyen lesz is végül az új csomag, az biztos, hogy egész más, mint amit előzetesen elterveztek. Az eredeti tervek egy részét módosíthatták, felülírhatták más streaming szolgáltatók időközben megjelent, hasonló igényeket kielégítő ajánlatai. Többek között az Apple és az Amazon saját zenei platformja is javított a standard csomagban elérhető zenék minőségén.
Mivel a fenti vállalatok - szemben a Spotifyjal - számos más érdekeltséggel is bírnak, képesek akár bukni is az alapáron kínált jobb minőségű zenén, hiszen a kieső összeget más platformjaikon is be tudják szedni. Ez azonban kényszerhelyzetbe hozza a Spotifyt, aminek így már olyan extrákkal megtoldott ajánlattal kell előállnia, mellyel visszaszállhat a versenybe.