Az előttünk álló hetekben valószínűleg számos érdekes történet fog bekerülni a hírekbe Elon Musk és a hozzá fűződő cégek kapcsán, nemrég ugyanis megjelent a milliárdos minden korábbinál mélyebb betekintést kínáló hivatalos életrajza, amelyet az évek során több bestseller biográfiát is jegyző Walter Isaacson öntött formába.
A magyar nyelven csak október végén debütáló kötet most a Teslát illetően fedte fel, hogy Musk a járművek belső kamerájával figyeltette volna meg az önvezető (Full Self Driving) üzemmódot használó, balesetező sofőröket.
A hivatalosan FSD-nek is nevezett rendszer évek óta a Teslák része, de a számos ígéret ellenére továbbra is csak 2-es szintű önvezetésre képes, amely a volánnál ülők figyelmét is igényli a biztonságos közlekedéshez. A gyártó karambolozó autói rendszeresen bekerülnek a hírekbe, felvetve a gyanút, hogy az FSD mondott csődöt, a Tesla álláspontja viszont az, hogy az emberek nem használják elég figyelmesen az üzemmódot. Isaacson könyve szerint ezeket a vitákat segített volna eldönteni Musk azon felvetése, hogy a 2017 óta alkalmazott belső kamerák felvételeivel kellene bebizonyítaniuk a sofőrök felelősségét.
"Musk meg volt győződve arról, hogy nem a rossz szoftver, hanem a rossz sofőrök okozták a legtöbb balesetet. Az egyik megbeszélésen azt javasolta, hogy az autó kameráiból - amelyek közül az egyik az autó belsejében van, és a vezetőre fókuszál - gyűjtött adatokat használjuk fel annak bizonyítására, hogy mikor történt a vezetői hiba."
- idézi fel könyv vonatkozó szakasza. A javaslat egy céges meetingen hangzott el, egy jogi szakértő azonban ott helyben ellenállást tanúsított, és tudatta az alapító-vezérigazgatóval, hogy jogilag nem lehetséges egy adott járműhöz kapcsolni a kamera által rögzített anyagot, és hogy a privát szféra védelméért felelős csapatuk már oda-vissza átrágta a témát. Musk erre állítólag azzal felelt, hogy azt sem tudja, hogy kik vannak ebben az adatvédelmi csapatban, és hogy egyébként is ő hozza a döntéseket.
A könyv alapján a milliárdos ezt követően felvetette, hogy a jogi problémák megkerülése érdekében előre tájékoztatni kellene a sofőröket a kamerás anyagok felhasználásáról, amiben már az akadékoskodó munkatárs sem látott kivetni valót. A történetről beszámoló Electrec szerint a meeting valamikor 2021 után kerülhetett sor, viszont azóta sem tudunk arról, hogy a Tesla bevetette volna egy perben a belső kamerás felvételeket, illetve a szerződési feltételekben sem szerepel erre vonatkozó, explicit kitétel.