Továbbra is a Samsung van a mobilos kijelzők piacának csúcsán. Az IHS Markit elemzői szerint az idei első negyedév során 3,4 milliárd dollár értékben szállított le a cég kijelzőket, ami a piac 40,2 százalékát fedi le (éves szinten viszont 6,6 százalékos visszaesést jelez).
Távoli második a JDI a maga 12,3 százalékos piaci részesedésével, azonban majdnem elvesztette a második helyet, ugyanis a BOE remek teljesítménnyel már 11,9 százalékon áll. A második negyedévben valószínűleg meg is előzi a Japan Displayt, amelynek a gondjai csak sokasodnak.
A tajvani TPK Holding 230 millió dollárral szállt volna be a JDI-ba azért, hogy az megkésve, de átálljon LCD-ről OLED képernyőkre. Az üzlet azonban mégsem jön létre, és mivel a cég fő ügyfele, az Apple is OLED-re vált, ezért a fejlesztések nagyon égetően szükségesek. Az Oasis Management Company and Harvest Group június 27-ig dönti el, hogy befektet-e 150 millió dollárt a JDI-ba.
Az IHS szerint a Samsung sikerének a kulcsa többek között az, hogy már a középkategóriában is mindenki OLED paneleket akar, ráadásul ezek működnek a kijelzőbe építhető ujjlenyomat-olvasókkal is. Az OLED-ek piacát a Samsung több mint 80 százalékban uralja, a legnagyobb ellenfele a kínai BOE és az LG.