Az utóbbi hónapokban lényeges változások történtek a Netflixnél, amely azt követően kapcsolt válság-üzemmódba, hogy tavaly két pénzügyi negyedév is csökkenést hozott a felhasználói számában. A helyzet stabilizálását célzó egyik intézkedés, a jelszómegosztás betiltása már a magyar nézőket is utolérte, a másik nagy mumus, a reklámokkal támogatott csomag viszont még nem rajtolt el nálunk.
Előbb-utóbb viszont biztosan így lesz, hiszen az eddigi eredmények alapján a streaming óriásnak nagyon bejött ez a konstrukció, ezért akár már teljesen át is veheti a hirdetésmentes alapcsomag helyét. A Netflix ugyanakkor nem elégszik meg annyival, hogy reklámokkal szórja tele a tartalmakat, hanem a későbbiek során némi kreativitást is csempészhet a koncepcióba.
Legalábbis ezt állítja a Financial Times nemrég megjelent beszámolója, amely alapján a Netflix a reklámokból is sorozatot szeretne faragni. Ezt úgy kell elképzelni, hogy a megszokott rövid szpotok ismételgetése helyett a hirdetők több, akár folytatásos "epizódot" is készíthetnének ugyanahhoz a termékhez vagy szolgáltatáshoz, melyeket aztán bizonyos műsorszámok alatt, célzottan játszhatnának le a közönségnek.
Maga az ötlet nem új, hiszen a kábeltévében már évtizedek óta alkalmaznak ilyen "szériákat", ám az eredeti formátummal ellentétben a Netflix itt pontosan tudni fogja, hogy egy adott néző melyik epizódot látta már, így az üzemeltető gondoskodhat róla, hogy a megfelelő sorrendben találkozzunk az összes résszel, új kapukat tárva ki a marketingesek előtt. A szakma pedig izgatottnak tűnik, az FT által megkérdezett szakértők legalábbis "nagyon érdekesnek" nevezték az elképzelést és az abban rejlő targetálási (célzási) lehetőségeket.
A lap szerint a projekt nagy léptekkel halad előre, a Netflix ugyanis már a reklámszakma legnagyobb szereplőivel is tárgyalt róla a nemrég lezajlott Cannes-i Reklámfesztivál (Cannes Lions International Festival of Creativity) keretében. A tét pedig hatalmas lehet, az FT ugyanis egy vezető beosztású marketinggurura hivatkozva arról ír, hogy a streaming platformnak már most több bevételt hoz a reklámokkal támogatott előfizetési konstrukció, mint a régi prémium alapcsomag.