A Hamász október 7-i támadása óta dúl a háború a Gázai-övezetet uraló terrorcsoport és Izrael között, amelybe időközben a jemeni húti lázadók is bekapcsolódtak, akik az elmúlt napokban több tankert és teherhajót is megtámadtak a Vörös-tengeren, így próbálva nyomást gyakorolni a nyugatra és Izraelre.
Ugyan a kereskedelmi hajók megvédésére az USA vezetésével egy új nemzetközi szövetség is formálódott (Operation Prosperity Guardian), a veszélyes helyzet miatt több nagy szállítmányozási cég is kénytelen lassítani a járművei áthaladását, ami a PC-s termékek forgalmazásában is fennakadásokhoz vezethet.
Az érintett Báb el-Mandeb-szoroson fut keresztül ugyanis a globális tengeri kereskedelem 10%-a, ám a teherhajóknak most meg kell várniuk, míg katonai kíséretet kapnak, avagy a Szuezi-csatorna helyett Afrika megkerülésével juthatnak el Európába. Ez alól pedig a Kínából és Tajvanról érkező PC-s szállítmányok sem kivételek, legyen szó teljes számítógépekről vagy alkatrészekről.
A főként rakétákkal és drónokkal kivitelezett támadások következtében olyan nagy szállítmányozási vállalatok jelentették be az áthaladás felfüggesztését, mint az MSC, a Hapag-Lloyd vagy a Maersk, a Szuezi-csatorna kiesésével viszont mintegy 10 nappal tovább tart az út, nem beszélve a megnövekedett költségekről. Az ennek következtében kialakuló ellátási gondok súlyossága attól függ, hogy mikor sikerül, illetve sikerül-e egyáltalán garantálni a vörös-tengeri kereskedelmi forgalom biztonságát.