A Netflix második negyedéves pénzügyi jelentése ugyan nem mutatott olyan rossz számokat, mint amikre előzetesen számított a vezetőség, viszont elégedettek sem lehetnek: közel egymillióan ábrándultak ki ugyanis a streaming óriásból, ráadásul az is lutri, hogy milyen hatással lesz az előfizetői számokra a jelszómegosztás szigorítása, illetve a reklámokkal megtűzdelt csomag, ami talán nem is foglal magába minden netflixes tartalmat. Eléggé bizonytalannak tűnik tehát a vállalat jövője, azonban a vezérigazgató, Reed Hastings nem így látja a helyzetet.
Hastings már pár éve hangoztatja, hogy a hagyományos tévézésnek meg vannak számlálva a napjai, amit nemrég újfent elmondott a befektetőknek. Az igazgató magabiztosan kijelentette, hogy a Netflix nagyszerű helyzetben van, mert a lineáris televíziózás 5-10 éven belül kipurcan.
A részvényeseknek címzett statisztikák szerint a Netflix a világ egyik legversenyképesebb piacán, az Egyesült Államokban a 2021/22-es tévészezonban minden más csatornánál több embert ültetett a televíziók elé, majdnem elérve ezzel a két legnézettebb csatorna (CBS, NBC) együttes teljesítményét.
Ezenkívül a 2021-es 6,6%-khoz képest idén már 7,7%-ot tudhattak magukénak az amerikai tévépiacból, szóval valóban jól áll a Netflix ezen a területen, de korai lenne messzemenő következtetést levonni, főleg úgy, hogy az előfizetők éppen szivárognak el és az idei tartalomgyártás költségét is 18 milliárd dollár helyett 17 milliárdra saccolják, amit 2023-ban is tartani terveznek.