Az utóbbi években egyre több példát találhattunk arra, hogy a katonai technológia játékokból merített inspirációt. A legtöbb ország haderejének illetékesei például felfedezték, hogyan lehet hasznosítani a videojátékokban használt vezérlőket különböző haditechnikai alkalmazásokban.
Az Egyesült Államok hadserege által kifejlesztett Recovery of Airbase Denied by Ordnance (RADBO) rendszer egy három kilowattos lézert alkalmaz, amelyet egy 18 tonnás járműre szereltek. Ez a rendszer képes hatástalanítani a robbanóanyagokat, és a vezérlőegysége, a Freedom of Movement Control Unit (FMCU) tervezése szoros párhuzamot mutat a népszerű videojáték-vezérlőkkel. Az FMCU irányítószervei, például a két analóg kar és a gombok, nagyon hasonlítanak az Xbox és PlayStation perifériákra.
A katonai operátorok régóta használják a kereskedelmi videojáték-vezérlőket különböző feladatokhoz. Például az USS Colorado tengeralattjáró Xbox 360 vezérlőt használt a fotonikus árbocának irányítására, ami gyakorlatilag egy modern periszkóp funkciót lát el. Ezen túlmenően, az ukrán erők a Valve Steam Deckjét is használják drónok és automatikus fegyverek irányítására a jelenlegi orosz-ukrán konfliktusban.
A katonai technológia játékokból való merítése a fogyasztói elektronika és a katonai alkalmazások közötti egyre szorosabb kapcsolatot tükrözi. A katonai műveletek során elengedhetetlen a gyors és intuitív kezelhetőség, amelyet a játékvezérlők biztosítanak. Ez nemcsak a kiképzést egyszerűsíti, hanem a hadsereg tagjai számára is ismerős teret teremt, amely megkönnyíti a különböző technológiák használatát.
A videojátékok által inspirált vezérlők katonai alkalmazása egy izgalmas irányvonal, amely nemcsak a technológiai innovációkat tükrözi, hanem azt is, hogyan lehet a modern technológiákat hatékonyan adaptálni különböző területeken.