A személyes adat az információs társadalom korában az egyik legértékesebb tőke, mellyel az tech-cégek seftelhetnek. Ezek alapján tudnak célzott hirdetéseket megjeleníteni a felhasználóknak, melyekből az oldalaknak komoly bevétele származik. Mind a Facebook, mind a Google rengeteg adatot gyűjt rólunk, így hatalmas előnyre tettek szert a piacon, most azonban az is kiderült, hogy ezt még egy háttéralkuval is megtámogatta a két cég.
A The New York Times tárta fel pontosan, hogy miben is állt a Facebook és a Google közötti megállapodás, mely a Jedi Blue nevet kapta. Ennek értelmében a két cég lényegében előnyhöz juttatta a másikat a hirdetési felületein.
A Facebook az úgynevezett Header Bidding-típusú licitálásnál kapott előnyt a Google-től, melynek az a lényege, hogy kiválassza, hogy milyen hirdetés jelenik meg egy adott weboldalon. Az adott reklám úgy kerülhet az oldalra, hogy a hirdetési felület tulajdonosa megjelöli azt a minimális összeget, melyet a megjelenítéséret kér, egy algoritmus pedig kiválasztja ide a hirdetők ajánlatai közül a legkedvezőbbet.
A Google a Facebook ugyanilyen rendszerét, a Header Bidding-típusú licitálását támogatta. A Jedi Blue megállapodásban a két cég előnyöket biztosított egymásnak: például több időt adtak a másiknak a licitálásra és a hirdetések célközönségének meghatározásában is segítséget nyújtottak egymásnak.
A megállapodás nyilvánosságra kerülése nagyon rosszkor jött, ugyanis a Google folyamatosan kapja a pereket a nyakába az Egyesült Államokban, mivel több államügyész is úgy látja, hogy a cég túlzottan nagy piaci befolyást élvez, ami ellenkezik a versenyszabályokkal.