Az autózás egykor a dübörgő gépekről és azokat megzabolázó sofőrökről szólt, ma viszont egyre inkább a számítástechnikai és telekommunikációs csúcstechnológiák terepe, amely évről évre kevesebb játszóteret hagy a kormány mögött ülők számára.
A vezetési segédek és az önvezető rendszerek ugyan az emberek biztonságát szolgálják, a Ford viszont most látványosan demonstrálja, hogy akár kifejezetten a sofőr ellen is be lehet vetni azokat.
Elsőként a The Drive szúrta ki, hogy az amerikai autógyár szabadalmaztatott egy rendszert, amelyet a törlesztőrészletekkel elmaradó hitelesek bosszantására fejlesztettek ki. Az internetes kapcsolatot igénylő megoldás különböző módszerekkel tör borsot a nem fizető sofőrök orra alá: kezdetben csak zavaró hangokat ad ki vagy letilt bizonyos funkciókat (pl. a GPS-t, a tempomatot), végső esetben viszont ki is zárhatja a tulajdonost, vagy az önvezetés segítségével elhajthat egy helyre, ahol a hitelező könnyebben begyűjtheti.
A kreatív ötleteket felvonultató büntető eszköztárnak az is része, hogy az autó földrajzilag korlátozhatja a saját mozgását, vagy bizonyos napokon tagadhatja meg a szolgálatot. Annyi engedményt viszont tartogat a jövő, hogy egészségügyi vészhelyzet (pl. szívroham) esetén felfüggesztésre kerülnének a büntető jellegű intézkedések. Hogy valóban fennáll-e ilyen krízis, azt neurális hálózat bevetésével döntené el a Ford.
Egy technológia szabadalmaztatása persze önmagában az autóiparban sem garantálja, hogy az adott ötlet a kész termékekben is visszaköszön, de kizárni sem lehet, hogy a cég végül valóban élni fog a lehetőséggel. Ezzel pedig a konkurencia is ihletet kaphat, ahogyan már az előfizetéssel hozzáférhető extrák ötletével is egyre több márka szimpatizál.