A Facebook számos új eszközzel újított, ezek egyike egy új, univerzális termékfelismerő modell, amely mesterséges intelligencia segítségével azonosítja az eladásra felpakolt fogyasztói árukat, legyen szó ruhákról vagy autókról. A jövőben így a Facebook minden képen lévő terméket azonosítana és árulhatóvá tenne, ahol ez csak indokolható, elfogadható. Az MI-alapú frissítések pedig csak a kezdetét jelentik annak a nagyszabású jövőnek, amiben a Facebook egy e-kereskedelmi platformmá változna.
Ezt a folyamatot egyébként már el is kezdte, ugyanis elindította a Shops funkcióját, amely lehetővé teszi a kisebb cégeknek, hogy ingyenes bolt segítségével árulják a termékeiket a Facebook és az Instagram platformjain keresztül. A jövőben pedig még több mesterséges intelligenciával, kiterjesztett valósággal és digitális asszisztenssel tennék még érdekesebbé a közösségi elvű vásárlási élményt.
A divat meghatározó lesz egyébként a Facebook kereskedelmi életében, ugyanis többek között mesterséges intelligencia-alapú divattanácsadó segítségével ajánlana személyre szabott termékeket a vásárlóknak, napi szinten a rendszer, még az aktuális időjárást és az illető aznapi programját is figyelembe véve.
A Computerworld részletes cikkéből az is kiderül, hogyan furakszik a Facebook az e-kereskedelmi óriások közé.