A hírlevél műfaja az utóbbi években stabilan egyre nagyobb népszerűségre tett szert, míg a koronavírus járvány kitörésével hatalmas robbanással érkezett be a köztudatba. Ekkor ugyanis rengetegen váltak munkanélkülivé, így szükségük volt egy független platformra, ahol megoszthatják tartalmaikat. A jelenségre a nagyobb cégek is felfigyeltek, a Facebook pedig most új fejlesztésen dolgozhat.
A The New York Times számolt be arról, hogy forrásaik szerint Zuckerberg cége is olyan eszközök fejlesztésén dolgozik, melyekkel a független írók elérhetik az olvasóikat. Ezzel a Facebook is beléphet a hírlevél szolgáltatók piacára, óriási felhasználóbázisának köszönhetően pedig elve hatalmas előnnyel indul.
A fejlesztéshez közeli informátorok szerint a funkcióknak köszönhetően az alkotók könnyen elérhetik a követőiket, menedzselhetik az email-listáikat, valamint előfizetéses tartalmakat is létrehozhatnak, hogy némi pénzt is kereshessenek munkájuk után. A fejlesztések a Facebook Journalism Project keretében valósulnak meg.
"Szeretnénk támogatni a független újságírókat és szakértőket, akik online építik bizniszüket és közösségüket. Olyan módszerekkel kísérletezünk, melyek segítenek kihasználni azokat az újsághoz kötődő termékeket, melyeket létrehoztunk, például a Facebook Newst és az előfizetéseket."
- mondta Campbell Brown, a Facebook sajtó-partnerségi igazgatója.
A Facebook az elmúlt években sokat fejlődött ezen a téren, és rengeteg erőforrást fordított arra, hogy támogassa a nagyobb - többségében amerikai - online orgánumokat, most pedig szeretnének ráfeküdni, hogy külön az alkotók számára is megfelelő teret teremtsenek.