A Facebook adatkezelési és -megosztási szokásai folyamatosan óriási botrányokat kavarnak. A lista egyre csak nő, legutóbb megint sikerült több mint 50 millió felhasználót hatalmas veszélybe sodornia az oldalnak. Nem ez volt azonban az egyetlen, ami a napokban hatalmas felháborodást okozott.
A Facebook nemrég kénytelen volt beismerni, hogy a kétlépcsős hitelesítéshez használt felhasználói telefonszámokat is átadja a hirdetőknek. Ennek hála azok még célzottabban bombázhatják reklámokkal az embereket.
A közösségi oldal felhasználói persze manapság már gyanítják, hogy a profiljukhoz megadott információkat felhasználják a hirdetők, a Facebook azonban újabb határt lép át azzal, hogy már a biztonsági telefonszámot is átadja reklámcélokra.
A "szolgáltatás" lehetővé teszi a célzott hirdetések szórását. Ha valaki például felhívja az internetszolgáltatóját, és a szolgáltatásra panaszkodik, akkor az érintett vállalat használhatja a telefonszámot arra, hogy a Facebookon gyorsabb és jobb internetszolgáltatást reklámozzon ennek a konkrét ügyfélnek.
A Facebook szerint nem volt titok, hogy ezt csinálják, és ha valakinek ez nem tetszik, akkor kijelentkezhet alóla, és választhat más módszert (harmadik féltől származó appot) a kétlépcsős hitelesítéshez. A Facebook szerint ez a gyakorlat nem jelent problémát, éppen ezért nem is hagynak fel a telefonszámok megosztásával.