Sajnos úgy tűnik, hogy világszerte bekövetkezik az elkerülhetetlen, és a független, kizárólag hirdetési pénzből élő lapok nagy része részben vagy teljes egészében előfizetésessé válik. A hirdetési piac átalakulásával az oldalak már régóta kevesebb bevételhez jutnak, és valahogy pótolni kell a hiányt, különben értékes, fontos sajtótermékek szűnnek meg. A Facebook most azon dolgozik, hogy a kiadókkal együttműködve beépítsen egy új funkciót, mely az előfizetők felhasználói élményét hivatott fokozni.
Alapvetően arról van szó, hogy az egyébként fizetőkapu mögé zárt tartalmakat gyorsan, újabb bejelentkezés nélkül el lehessen érni, miután a felhasználók összekapcsolták a híroldalon használt fiókjukat a Facebookkal. Emellett az adott felhasználó azon oldalaktól, amelyeknél aktív előfizetése van, több posztot látna, és tervben vannak további funkciók is.
Jelenleg az Atlanta Journal-Constitution, a The Athletic és a Winnipeg Free Press segítségével tesztelik a funkciót, az eddigi tapasztalatok alapján az előfizetők átlagosan 111%-kal többször kattintanak ezek oldalak cikkeire, mint azok, akik nem vesznek részt a tesztelésben. A követők száma szintén megugrott, az előfizetők 97%-a iratkozott fel a lapokra a Facebookon a korábbi 34% helyett.