Újabb gigantikus Facebook-botrány tört ki: emiatt pedig a legtöbben megkérdőjelezik, hogy vajon mennyire is védi az adatainkat és a magánszféránkat a Facebook. Különböző adatmegosztási együttműködések formájában ugyanis legalább 60 külsős cégnek és gyártónak adta tovább az adatainkat a Facebook.
Az adatokat többek között az Apple, a Samsung, az Amazon, a Microsoft és a BlackBerry is megkapta a The New York Times jelentése szerint. A Facebook mindezt állítólag több mint 10 éve így csinálja már. Az adatok továbbadását azért indították el eredetileg, hogy a készülékgyártók a Facebook legnépszerűbb funkcióit a mobilos verziókba is beültethessék.
Még rosszabb, hogy a jelentések szerint a gyártók a felhasználók ismerőseinek az adataihoz is hozzáfértek, akkor is, ha az illetők kifejezetten megtiltották a Facebooknak, hogy az felhasználja bármire is az adataikat.
A Facebook alelnöke, Ime Archibong szerint az együttműködések csupán abban segítenek a készülékgyártóknak, hogy a Facebook-élmény különböző verzióit biztosíthassák a termékeik felhasználóinak. A Facebook partnerei hozzáférnek a felhasználók kapcsolati állapotához, vallási és politikai nézeteihez, közelgő eseményeihez és egyéb adataihoz is.
A The New York Times egyik újságírója 556 ismerőséről tudott begyűjteni adatokat a Hub appon keresztül: ezekből kiderültek az imént említett információk is.
A Facebook szerint nincs gond, ugyanis a külső felek irányába már 2015-ben leállították ezt a fajta adatszolgáltatást - a BlackBerry pedig (például) nem számít külső félnek, a Facebookkal kötött együttműködési megállapodások miatt.