Ha annak idején az angol videójáték-guru Peter Molyneux feladja, amikor megbukott az első projektje, akkor most olyan legendákkal lenne szegényebb a játékipar, mint a Populous, a Black & White, a Fable és természetesen a Dungeon Keeper. Molyneux azonban nem hátrált meg, így 1997-ben megszülethetett a dungeonmenedzselős játékok atyja. Ez aztán számos fejlesztőt inspirált arra, hogy kipróbálja magát a zsánerben, a Kalypso Media például a Dungeons képében dobott piacra egy "szellemi örököst" 2011-ben, ami jó döntésnek bizonyult.
A föld alatti gonoszlak mókás felépítése és megvédése számottevő sikereket tudott elkönyvelni, ami egyenes úton vezetett az új ötletekkel és még több poénnal operáló Dungeons 2 hat évvel ezelőtti megjelenéséig. Ezt csomagoltuk nektek a PC World decemberi száma mellé, aminek köszönhetően kipróbálhatjátok magatokat a dungeonök mindenható uraként.
Alávaló alattvalók
A Dungeons folytatásában azt tehetjük, amire Dungeon Lordként hivatottak vagyunk: nem hagyhatunk katakombát feltérképezetlenül, erőforrást kiaknázatlanul, hőst legyilkolatlanul, bérencet felpofozatlanul. Ördögi - és egy narrátor szellemes szavaival kísért - bosszúhadjáratunk keretében újfajta lényeket kell toboroznunk az alvilág minden szegletéből, akik áhítattal lesik nagyuruk minden parancsát (néha azért nem árt nekik némi noszogatás).
Egy hatalmas mancsot megtestesítve sarkallhatjuk különféle termek kialakítására szintet lépő csatlósainkat: kincstárunk a jussukról, kocsmánk a moráljukról, kiképzőhelyiségeink pedig a tapasztalatukról gondoskodik, de ez csak egy része a rendelkezésre álló szobáknak, a későbbiek folyamán akár csapdákkal és varázslásra képes követőkkel is erősíthetünk.
Persze a gyógyítás sem maradhat el, ha nem akarunk falba harapni. A beosztottak ilyetén koordinálásával és számuk növelésével nyilvánvalóan az építés, a fejlődés és terjeszkedés a cél, hogy a galád uradalom egyre erősebbé váljon; de a pokoli fennhatóság csak a kezdet.
Háborgó mélység
Hatalmi törekvéseinket előszeretettel zavarják meg a bosszantó hősök, akik egységeink és feltuningolt kelepcéink segítségével tanulhatják meg alulról szagolni azt a bizonyos ibolyát. Természetesen a nagyvezér nem marad a balga húszsákok adósa: a széria újdonságaként seregeit mozgatva a felszínen vívhatjuk meg a háborút az emberi városok ellen. Kezdetben csak kisebb feladatokat teljesíthetünk odafent, később azonban beindulnak az események.
A Dungeons 2-vel lényegében két műfajt kapunk egyetlen játékba sűrítve, hiszen a felszín alatt dungeonmenedzser, a felszín felett pedig átvált valós idejű stratégiába. Az egyjátékos kampány két játszható frakciót, közel harminc egyedi teremtményt, temérdek, a kincseinkre áhítozó - és okvetlenül kinyírandó - hőst, valamint egy kettő-négy fős többjátékos (online és LAN) módot vonultat fel, amelyeknek minden porcikáját átjárja a fekete humor.
Sőt, nem csak az: játékélményt a fergeteges narrátor mellett nagyban növelik a különböző popkulturális referenciák is, ezekkel a fejlesztők számos fantasykönyvre, filmre és sorozatra tesznek utalásokat. Aki szeret stílusosan uralkodni mások felett, és nem veti meg a hódítást sem, az máris telepítse a Realmforge Studios játékát, ugyanis a Dungeons 2 élére született.
A Dungeons 2 ajándékba jár a december 3-án megjelenő 2021/12-es PC World magazin mellé, amit előfizetőként már két nappal korábban kézbe vehetsz, ha a posta is úgy akarja. A játék mellett más értékes szoftvereket is bezsebelhetsz új lapszámunkkal, szóval megéri lecsapni rá.