A zeneiparban egyre meghatározóbb fontosságú a streaming. Erre utal az is, hogy a digitális letöltésekből származó eladások olyan szinten visszaestek az elmúlt években, hogy tulajdonképpen már a CD-k és a bakelitlemezek is sokkal menőbb dolognak számítanak (2011 óta először).
A RIAA 2017-es adatai alapján a zeneipar tavaly 1,3 milliárd dollárt köszönhetett a digitális letöltéseknek, míg a fizikai eladásokból 1,5 milliárd dollárt szereztek.
A zenei streaming persze mindent elsöpör: már 2016-ban is az árbevételek több mint felét adta, a trend tavaly pedig folytatódott. A bevételek közel kétharmadát, több mint 5,7 milliárd dollárt hozott a streaming. Ez 43 százalékos emelkedést jelent, többek között a Spotify és az Apple Music sikerének hála.
A fizetős előfizetésekből származó árbevétel tavaly 55 százalékkal emelkedett, míg a reklámokkal támogatott streaming 35 százalékkal hozott több pénzt. A zeneipar összesítésben 8,7 milliárd dollárnak örülhetett tavaly, ami a 2008-as szinttel egyenértékű. A streaming nem lassít, ugyanakkor a RIAA szerint az egykori csúcstól 40 százalékkal vagyunk elmaradva, ráadásul a fizikai eladások és a digitális letöltések még kevésbé lesznek népszerűbbek a jövőben.