Hirdetés

A Bytedance tagadja, hogy eladná a TikTok algoritmusát



|

A Tiktokot üzemeltető Bytedance július 5-én cáfolta, hogy mesterséges intelligencia technológiáját eladná más cégeknek, és tagadta a fuvarmegosztási szolgáltatás létrehozásának tervéről szóló találgatásokat is.

Hirdetés

Hétfőn egy ismeretlen bennfentes a Baidu bejegyzésében azt állította, hogy a Bytedance eladja a Tiktok algoritmusát más cégeknek, az "Amikor a TikTokot árucikként kezelik" című téma több mint 316 ezer megtekintést gyűjtött össze.

A Financial Times arról is beszámolt, hogy a Bytedance egy új részleget hozott létre BytePlus néven, amely cégeknek kínál esélyt, hogy hozzáférjenek a TikTok mesterséges intelligencián alapuló algoritmusához.

"A korai ügyfelek közé tartozik a Goat, az amerikai divatalkalmazás, a WeGo, egy szingapúri utazási foglalási oldal és a Chilibeli, egy indonéz online vásárlási startup. A BytePlus Szingapúrban, valamint Londonban és Hongkongban is toborzott munkatársakat."

- számolt be a Financial Times.

Hirdetés

A Bytedance hivatalos közleményében a pletykákat valótlannak nevezte:

"A Byteplus SAAS szolgáltató, mi csak technológiai szolgáltatásokat nyújtunk. Sem a TikTokból, sem más ügyféltől származó semmilyen technológiát nem szolgáltatunk, és nem is értékesítünk."

A kínai Maimai karrier- és közösségi platformon közzétett bejegyzésében egy ismeretlen Bytedance-alkalmazott nyilvánosságra hozta, hogy a Bytedance csendben felállított egy fuvarmegosztó csapatot, amelynek célja egy önálló fuvarmegosztó alkalmazás kifejlesztése a Didi Chuxing helyettesítésére.

A pletykák éppen egy nappal azután jelentek meg, hogy a kínai kibertér-felügyelet vizsgálatot indított a Didi ellen a felhasználók személyes adatainak illegális gyűjtése, valamint az esetleges adatszivárgás miatt. Egy külön közleményben a Bytedance szóvivője cáfolta a pletykákat, mondván, hogy "nincs olyan projekt, amely a fuvarmegosztásra összpontosítana".

A Bytedance 2020-ban 34,3 milliárd dolláros bevételt könyvelhetett el, ami 111 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A bruttó nyereség 93 százalékkal 19 milliárd dollárra nőtt. A cégnek 2020 végére 1,9 milliárd havi aktív felhasználója volt az összes platformján, beleértve a TikTokot és annak kínai változatát, a Douyint, valamint a TouTiao hírgyűjtő alkalmazást és másokat.

A ByteDance a Xiaomi vezetőjét, Shou Zi Chew-t vette fel pénzügyi vezetőnek, jelezve, hogy a pekingi székhelyű technológiai óriás egy lépéssel közelebb kerül egyes üzletágainak tőzsdei bevezetéséhez.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.