A legtöbben úgy gondolták, hogy a Cambridge Analytica-botrány fényében a felhasználók tömegesen lépnek majd le a Facebookról (még a WhatsApp egyik alapítója is ezt tanácsolta az embereknek). Az elvégre nem túl megnyugtató, hogy több mint 87 millió ember személyes adatait engedély nélkül használták fel, ráadásul az oldal eleve tele van kamu felhasználókkal (az előzményekről itt részletesebben is tájékozódhattok).
A botrány kirobbanása óta a Facebook igyekszik összekapni magát: vannak új szabályok, és felfüggesztettek több mint 200 appot is. A közösségi oldal szeretné éreztetni, hogy az adataink már biztonságban vannak.
A Goldman Sachs jelentése szerint (ami a ComScore elemzőcég tanulmányára épült) sikerrel is jártak. A múlt hónapban, vagyis a botrányok kellős közepén a Facebook amerikai mobilos felhasználóinak száma 7 százalékkal nőtt, immáron 188,6 millióra. Mi több, ezek az emberek még több időt töltenek a Facebookon, mint a botrány előtt.
A Facebook időközben 583 millió kamu profilt is törölt, ennek ellenére a célzott reklámok hatékonyabbak, mint valaha. A közösségi oldalon megjelenő reklámok több emberhez jutnak el, mint valaha. A botrányok és a kamu profilok törlése egyáltalán nem volt erre a területre negatív hatással, éppen ellenkezőleg.
A közösségi óriás mindezek közepette a tőzsdén is remekül tartja magát. A március 18-i 185,09 dolláros árfolyam ugyan március 26-án egészen 149,02 dollárig zuhant, de a hét elején már ismét 184 dollár környékén mozgott. Mindez azt jelenti, hogy bár a Facebook a létezése legnagyobb botrányain megy éppen át, az értéke és a megítélése, népszerűsége folyamatosan emelkedik.