A Microsoft még 1983-ban állt elő az első, saját márkanévvel ellátott számítógépes kiegészítőjével, amelyet 195 dollárért dobtak piacra, a Word és a Notepad aktuális verziójához csomagolva. A vállalat napjainkban is kiveszi a részét a perifériák forgalmazásából, főként egereket, billentyűzeteket, webkamerákat és headseteket kínálva, négy évtized után azonban a végéhez közeledik a történet.
Elsőként a NikkeiAsia írta meg, hogy a PC-s piac gyengélkedése miatt a spórolni vágyó Microsoft teljesen befejezi a Surface márkájú billentyűzetek gyártását, ám valójában pont az ellenkezője igaz: a Microsoft-branddel ellátott eszközök búcsúznak, a prémium Surface-kütyük pedig maradnak.
A redmondiak a The Verge érdeklődésére reagálva tisztázták a kérdést, egyértelművé téve, hogy csak a Microsoft-feliratos perifériák felett kondul meg a lélekharang:
"A jövőben a Surface márkanév alatt forgalmazott Windows PC-kiegészítők portfóliójára összpontosítunk. Továbbra is a kínálatban tartjuk a Surface márkanévvel ellátott PC-kiegészítők - többek között egerek, billentyűzetek, tollak, dokkolók, adaptív kiegészítők - választékát. A Microsoft márkájú PC-kiegészítőket, például egereket, billentyűzeteket és webkamerákat a meglévő piacokon továbbra is a jelenlegi eladási árakon árusítjuk, amíg a készletek tartanak."
Aki tehát még lecsapna egy Microsoft-márkájú billentyűzetre vagy egérre, annak sietnie kell, a készleteket ugyanis már nem fogják ismét feltölteni. Ez pedig azért is szomorú hír, mert a 40 éve kapható microsoftos perifériák jellemzően olcsóbb áron érhetők el, mint a jóval fiatalabb Surface termékcsalád tagjai.
A Microsoft ugyan nem részletezte a döntés okát, de a többi nagy szereplőhöz hasonlóan a redmondiak is mélyen megérezték a tech szektor poszt-pandémiás gyengélkedését, amire költségvetési megszorításokkal reagáltak, több mint 10 ezer embert rúgva ki a vállalattól.