Az elmúlt két évtizedben a légiközlekedésben történt változások teljesen átírták azt, amit korábban a közlekedésről gondoltunk. Miután lassan minden társaság nyitott a "fapados" utazás irányába, teljesen átalakult az ágazat. Az utasszállító gépek fejlődésének egyetlen komoly gátja a sebesség. Az 1224 km/h-s állomhatár, a hangsebesség átlépése szükséges ahhoz, hogy gyorsabb közlekedést biztosítsunk, de ez további problémákat vet fel.
A jelenleg használatban levő utasszállító gépek a hangsebesség 85 százalékával, vagyis körülbelül 965 km/h-val közlekednek. A Concorde ugyan ezt jóval meghaladja 2100 km/h-s tempójával, de ennek a költségei akár 25-30-szorosára is rúghatnak, mint a hagyományos repülőké, tehát nem nevezhető gazdaságos megoldásnak. Ezen felül a gyorsabb gépek gyártásához használt anyag sem lehet ugyanaz, mint a hagyományos gépeknél, mert nem bírná ki a hangrobbanást és a magasabb sebesség okozta terhelést.
A Boom Supersonic a Boom Tchnology Inc. nevű vállalat tömeges használatra szánt nagysebességű utasszállító repülőgépek kifejlesztésére irányuló projektje. A amerikai cég hamarosan megkezdi XB1-es típusú gépének tesztjeit a kaliforniai Mojave sivatag felett, ha a Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) műszakilag mindent rendben talál földközelben.
A 21,6 m hosszúságú gép karbonkompozitból készült teljes egészében, és három General Electric J85 hajtómű működteti. Amit már korábban is nyilvánosságra hoztak, hogy a gép sütőolajjal fog üzemelni és 1600 km/h-s utazósebességgel fog közlekedni. A gépet a tesztutakon két képzett pilóta fogja vezetni, akik többszáz órát vezették már azt szimuláció segítségével.
Az XB-1 65-80utas szállítására alkalmas és egyedüli feladata, hogy kicsiben teszteljék azt a technológiát, amit a Boom Supersonic Overture nagy utasszállító gépeiben szeretnének használni a jövőben. Nagy az érdeklődés a fejlesztés iránt, a nagyobb társaságok már 130 gépre adtak le előrendelést.