A Canalys elemzőcég szerint a globális PC-s piac az idei harmadik negyedév során éves összehasonlításban 13 százalékot nőtt tavalyhoz képest, ami 79,2 millió leszállított PC-t jelent. Az elmúlt 10 évben soha nem produkált ekkora növekedést a szektor. A távmunka megnövekedett igénye miatt a vizsgált időszakban 64 millió laptopot tudtak eladni, ezek eladásai éves szinten 28,3 százalékkal emelkedtek, ugyanakkor az asztali gépek eladásai 26 százalékot zuhantak éves viszonylatban.
A PC-s piac legnagyobb szereplője 11,4 százalékos növekedéssel és 19 milliós eladással a Lenovo lett. A HP 11,9 százalékos plusszal 18,7 millión áll, a Dell 0,5 százalékkal esett vissza, míg a negyedik és ötödik Apple és Acer 13,2 és 15 százalékkal javítottak.
Az elemzők szerint a gyártók és a partnereik kénytelenek minden erőforrást a laptopokra csoportosítani, ugyanis továbbra is hatalmas ezekre a kereslet mind fogyasztói, mind üzleti szempontból. Ez viszont nagy lehetőséget is jelent számukra a következő évekre vonatkozóan. Arra számítanak, hogy karácsonyra is rengeteg fogyasztó vesz majd PC-t.