Az első negyedév során ugrásszerűen megnövekedett - többek között - azoknak az adathalász kísérleteknek a száma, amelyek valamilyen módon kapcsolódtak a pandémiához. Egy friss statisztika szerint a COVID-témájú átverések és csalási kísérletek a második negyedévben is a vezető helyet foglalták el.
A növekedést részben az magyarázza, hogy a téma érzékeny, ezért sokkal többen kattintanak ellenőrzés nélkül a linkekre, ugyanakkor az adathalász támadások* száma egyébként is nőtt, mert a járványhelyzet miatt sokkal többen és többet vásárolnak online, mint egyébként - ilyenkor pedig szintén könnyebben becsúszik egy-egy félrekattintás. Megszaporodtak továbbá azok a vírusos Chrome-bővítmények is, amelyek az online vásárlás során megadott kártyaadatokat és más belépési adatokat akarják csendben "leemelni".
A felmérés szerint az a tény, hogy sokan távmunkára kényszerültek, szintén jó terep a hackerek számára: elsősorban azért, mert a vállalati gépekkel ellentétben az otthoni gépek biztonsága jellemzően nem túl erős, így a különféle távoli menedzsment szoftverekben valamint konferencia-hívást segítő szoftverekben lévő biztonsági réseket sokkal egyszerűbb kihasználni, és például rajtuk keresztül vírusos fájlt a felhasználókhoz eljuttatni.
*adathalász támadások: Adathalász támadás során a csalók célja az, hogy fontos személyes adatokat és/vagy belépési információkat szerezzenek meg, később ezen információk felhasználásából remélve anyagi "hasznot."
További hasznos cikkeket találhatsz az #oszdazészt kampány aloldalán, segíts, hogy másoknak is segíthessünk!