A Check Point Research friss felmérése szerint a második negyedévben - többek között - a Google és az Amazon is megelőzte az Apple-t azon a listán, amely az adathalászok kedvenc cégeit tartalmazza - vagyis azokat, amelyeknek a csalók szívesen álcázzák magukat. Az áprilistól júniusig terjedő időszakban a Google és az Amazon termékei többször szerepeltek az adahalász levelekben, mint az Apple megoldásai. A csalók elsősorban aszerint választják ki, hogy kinek a nevében írnak személyes adatok megszerzését célzó levelet, hogy a felhasználók általánosságban mennyire bíznak meg az adott vállalat termékeiben.
Nemcsak a vállalatok sorrendje, hanem az adathalász támadások jellege is megváltozott: a vizsgált időszakban a korábbihoz képest több olyan adathalász levelet küldtek ki csalók, amelyek valamilyen módon köthetők a virtuális kommunikációhoz. Ennek oka az, hogy a COVID-19 járvány következtében rengetegen kényszerülnek arra, hogy otthonról dolgozzanak, így az üzenetküldő és videokonferenciás alkalmazások virágkorukat élik, jobbak tehát a csalók esélyei.
Az adathalász levelekben csalók preparált weboldara irányítanak, ahol jellemzően belépési adatokat illetve más személyes információkat próbálnak megszerezni.
A második negyedévben az adathalász levelekben használt cégnevek Top 10-es listája az alábbiak szerint alakult:
- Amazon
- Microsoft
- Outlook
- Apple
- Netflix
- Huawei
- PayPal
Az adathalászatról bővebben az #oszdazészt kampány linkelt cikkében írtunk. Az aloldalon megjelenő anyagokkal próbálunk segíteni az interneten kevésbé jártasaknak, hogy ne váljakan átverés áldozatává.