Mindenki nagy meglepetésére 2011 augusztusában a HTC és Beats Audio bejelentették, hogy a már akkor is bajban lévő mobilgyártó 300 millió dollárért megvásárolja a minőségi hangtechnikai eszközök tervezésével foglalkozó vállalat 50,1 százalékos tulajdonjogát.
A nem éppen filléres üzleti manőver célja feltehetően a HTC okostelefonjainak fiatalok körében való népszerűsítése volt: a Beats logós készülékekbe az átlagosnál jobb minőségű hangzást biztosító komponensek és szoftverek kerültek, plusz a dobozukban is jó füleseket mellékelt a gyártó. Sajnos a Dr. Dre nevével fémjelzett cég logójának használata a jelek szerint nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, az üzlet nyélbe ütése után pár hónappal állítólag emiatt kellett távoznia a HTC akvizíciót sürgető pénzügyi igazgatójának.
A várthoz képest a Beats számára sem jelentett komoly előrelépést az üzlet, éppen ezért tavaly júliusban 150 millió dollárért az alapítók visszavásárolták a HTC által birtokolt részvények felét, most pénteken pedig hivatalossá vált a maradék részesedés 265 millió dollárért való bekebelezése is.
A negyedévről negyedévre rosszabbodó pénzügyi eredményeket produkáló HTC tájékoztatása szerint a Beats Audiót továbbra is fontos partnereként tartja számon. A mobilgyártóval ellentétben a Beats szekere szépen megy, az erős bevételek mellett az USA prémium fejhallgató piacának 59 százalékát vallja magáénak a vállalat.