Az utóbbi hónapokban Egyesült Államokat is elérte a 4G-láz, az összes nagyobb mobilszolgáltató nagy erőkkel bővíti a meglévő hálózatát - bár főként HSPA+ eszközöket telepítenek, az LTE/WiMAX ideje a döntéshozók többsége szerint még nem jött el.
A Las Vegasban nemrég megrendezett CES-en is számos 4G-s eszközt mutattak be, a Motorola Atrixról, és a HTC Thunderboltról mi is beszámoltunk. Az új őrület kapcsán a Nielsen készített egy felmérést, amelyben arra keresték a választ, hogy az átlagos fogyasztók tisztában vannak-e a kifejezés jelentésével, továbbá érdeklődnek-e az újdonság irányt.
Összesen 2131 alanyt interjúvoltak meg, akik 83 százaléka már hallotta valahol a 4G-kifejezést. Ezen személyek csak 51 százaléka állította azt, hogy tisztában van a jelentésével is, a többségüknél ez be is bizonyosodott. Viszont érdekes, hogy a válaszadók 27 százaléka szerint a 4G egyenlő az aktuális Apple iPhone-nal, 13 százalékuk szerint pedig egy új androidos telefonról van szó a T-Mobile-tól.
Az utolsó kérdés természetesen a 4G-s mobilok vásárlására vonatkozott: az összes megkérdezett csupán 31 százaléka tervezi egy kompatibilis készülék beszerzését az elkövetkezendő egy évben. Sajnos arról nem kaptunk statisztikát, hogy közülük hányan voltak tisztában a technológia előnyeivel.