Mint tegnap beszámoltunk róla, a RIM csütörtökön nyilvánosságra hozta az idei második üzleti negyedévére vonatkozó pénzügyi jelentését. A gyártó szinte minden téren az elvárások alatt teljesített, hiszen a telefonjaikból 10,6 milliót sikerült eladniuk, ám az igazi sokkot mégis a csupán 200 ezer értékesített PlayBook tablet jelentette.
Ettől függetlenül a cég szolgáltatásai jól fogytak, történetében először sikerült a RIM-nek 1 milliárd dollár feletti bevételt elérni ezek értékesítésével. Véletlen egybeesés, hogy az általában megbízhatóan működő, biztonságos kommunikációt lehetővé tevő Messenger és e-mail megoldások péntek délután részlegesen leálltak, az incidens ezúttal főként a kanadai, és a latin-amerikai felhasználókat érintette.
A szolgáltatások természetesen már újból működnek, a cég pedig ígéretet tett a leállás okának kiderítésére. Sajnos az újabb malőr nagyon rossz időben történt, hiszen az Apple heteken belül elindítja a rivális iMessage-et, amellyel nem titkoltan a RIM ügyfeleit kívánják átcsábítani az iOS-re.
Az almások megoldása technikailag abban is különbözik a kanadaiak szoftverétől, hogy kevésbé centralizált, például a külső féltől származó e-mailek mobilos eléréshez nem feltétlenül szükséges bejelentkezni magába az iMessage-be, így ha gondok akadnak az Apple szervertermében, attól a levelezés még nem bénul meg.