Mindig is azt hallhattuk, hogy ha valaki stabil és megbízható okostelefont akar, akkor iPhone-t vegyen androidos készülék helyett. A Blancco Technology Group adatai szerint az idei második negyedévben most először fordult a kocka - sokkal több a baj az iPhone-okkal.
A jelentés szerint az iOS-es eszközök teljesítményével 58 százalékos arányban akadtak problémák. Ez a duplája az első negyedéves értéknek, miközben az androidos eszközöknél az arány csak 35 százalék - vagyis több iPhone hagyja cserben a tulajdonosát, mint amennyi robotos eszköz.
Az iPhone 6-nál a hibaarány 29 százalék volt, az iPhone 6S-nél 23 százalék. Az iPhone 6S Plus 14 százalékon áll. Az androidos hibákat tekintve 26 százalékos mutató jutott a Samsungnak - vélhetően az eladások mennyisége is befolyásolta ezt -, második lett a Lenovo és a LeTV, majd a Motorola jött a sorban. A legtöbb baj a Le 1S készülékkel volt (10%), de az első öt helyezettben közös, hogy mind belépőmodell.
A problémától szenvedő iOS-es eszközöknél 65 százalékban egy-egy app összeomlása okozott bajt, de 11 százalékban WiFi-, 4 százalékban fejhallgató- és mobiladat-gondok is jelentkeztek. Az androidosoknál 10 százalékban a kamera és az akku okozott kellemetlenségeket, 7 százalékban az érintőkijelző, 5-ben pedig a mikrofon és a hangszóró.
A diagnosztikai app-teszteken az iOS-es készülékek 50 százaléka hasalt el, az arány Androidon 23 százalék volt. Az iPhone-oknál a Snapchat és az Instagram gyakori problémaforrás, míg Androidon a Google Play Szolgáltatások.