Az Innovega egy évvel ezelőtt mutatta be high-tech iOptik lencséi első prototípusát. Az amerikai startup a CES 2014-re már a kész, kereskedelmi forgalomban is kapható termékkel érkezett; speciális rendszerük egy okos kontaktlencséből és egy okosszemüvegből áll.
A cég lencséi alaposan feljavítják a szem természetes fókuszálási képességét, így viselőik az olyan közeli, illetve távoli részleteket is tisztán ki tudják venni, amelyeket egyébként nem látnának. Ha például egészen közel teszik az ujjukat a szemükhöz, még az ujjlenyomatuk legapróbb barázdáit is látják – annak ellenére, hogy alapállapotban a szem nem képes ilyen kis távolságra fókuszálni.
Ha az iOptik szemüvegét is az orrukra biggyesztik, még izgalmasabb dolgok történnek. Az okos okuláré beépített paneljei, illetve mikro-projektorai a Google Glass-hez hasonlóan jelenítik meg a különféle alkalmazásokat és médiatartalmakat – ráadásul a szemüveg a lencsékkel kombinálva még élesebbé teszi a viselője látását.
Adja magát a kérdés, miért nem egyesítik az Innovega fejlesztői a cég okos kontaktlencséjének és okosszemüvegének előnyeit?
„Számos vállalat próbálkozik ilyen hardverek kifejlesztésével, de vannak korlátok, [az okos kontaktlencse] nagyon leszűkíti a látómezőt – mondta a Mashable-nek nyilatkozva az iOptik-projekt szóvivője. – A Google Glass jelenleg olyan képet biztosít, mintha 24 hüvelykkel a szemünk előtt tartanánk az okostelefonunkat. Az iOptik rendszere hatszor nagyobb felbontást és húszszor nagyobb látómezőt garantál. Olyan, mintha egy nagy tévé képernyőjét néznék a felhasználók, így sokkal több mindent láthatnak.”
A cég bízik abban, hogy technológiájuk egy nap nem csak a Glass-féle okosszemüvegeket, hanem az okostelefonokat is kiválthatja majd.
A CES 2014-el kapcsolatos híreinket itt olvashatod.