Ma már gyakorlatilag mindenki, aki teheti úgy vásárol, hogy utánanéz a kiszemelt terméknek okostelefonról vagy tabletről, aztán ha megtalálja egy netes áruházban olcsóbban, akkor meg is rendeli. Az IBM elektronikus kereskedőkkel kapcsolatos felméréséből kiderült, hogy böngészni jobban szeretünk okostelefonról mint táblagépről.
A látogatások 26,6 százaléka a mérések során okostelefonról származott, míg tabletről csak a 15,3 százaléka. Ennek ellenére vásárolni már sokkal jobban szeretünk táblagépről: a bevásárlásokat 16,5 százalékban intézzük tabletről, miközben okostelefonról csak a felhasználók 9 százaléka rendel meg bármit.
Az online forgalomban mobilfronton mindenesetre egy év alatt 32 százalékos emelkedést regisztráltak, míg a vásárlásokban 49 százalékos pluszt. Az IBM szerint egyébként az iOS (21 százalék) sokkal népszerűbb az Androidnál (4,6 százalék) az online vásárláskor, de mindez az általános böngészéssel (30 és 12 százalékos forgalomarány) és a pénzköltéssel kapcsolatban (átlagosan 122 és 106 dollár) is elmondható.