A Brendan Eich ügyvezető igazgatóvá való kinevezése által keltett publikus katasztrófa előtt a Mozilla februárban egyszer már összerúgta a port a Firefox felhasználóinak egy részével, ugyanis az akkor bejelentett terv szerint a böngésző új fül nyitásakor mutatott lapján reklámok jelentek volna meg.
Az újítás okaként az anyagi értelemben vett önállóságot nevezte meg a Mozilla, ugyanis jelenleg az alapértelmezett keresőmotoros üzletnek köszönhetően a Google tartja el az alapítványt, amely veszélyes függőséget jelent. A felhasználók jókora tábora ettől függetlenül nem volt elájulva a hirdetések megjelenítésének ötletétől, többen elárulva érezték magukat.
A Mozilla illetékesei tegnap úgy döntöttek, hogy inkább nem szeretnének újabb hatalmas vitába bonyolódni, így elkaszálták a reklámok megjelenítésének tervét. Ettől függetlenül az Új fül oldalt rendbe kívánják tenni, az elkövetkező hetekben a böngésző nem stabil kiadási csatornáiban több új dizájnt is tesztelni fognak. Elméletileg tartalmak ajánlására is számítani lehet, azonban ezekből profitálni nem kíván a Mozilla.
(Forrás: CNET, Mozilla | Fotó: Arturo Martinez)