Az utóbbi hónapokban egyre nagyobb divat lett szkeptikus kijelentéseket tenni a RIM-mel kapcsolatban, mivel a cég egyetlen termékével sem került a média figyelmének középpontjába - bár időközben kiadták a Blackberry OS 6-ot, és új készülékeket is piacra dobtak.
Ez a hangulat tulajdonképpen nem meglepő, hiszen a cég a Nokiához hasonlóan meglehetősen kis lépésekben halad előre, miközben a piac hozzájuk képest újonc szereplői megfeszített tempóban fejlesztik a hardveres és szoftveres megoldásaikat. Viszont nem szabad elfelejteni, hogy a RIM üzleti készülékeket tervez, míg a nagyobb figyelmet kapó médiumok általában a fogyasztói termékekre fókuszálnak.
Rátérve a lényegre: a cég kiadta a 2010. második üzleti negyedévére vonatkozó pénzügyi jelentését, amely egyértelműen ellentmond a szkeptikusok által jósolt csődnek. A vizsgált időszakban 4,62 milliárd dollár bevételt termelt a vállalat, amely az egy évvel ezelőtti negyedévhez képest 31 százalékos növekedést jelent. Három hónap alatt 12,1 millió mobilt értékesítettek, a részvényeik értéke 76 százalékkal emelkedett, 56 százalékkal nőtt az előfizetői bázisuk, és 797,6 millió dollár tiszta nyereséget értek el.