Az utóbbi hetek pletykái alapján a Blackberry vezetősége jelenleg a vállalat teljes vagy részleges eladását próbálja nyélbe ütni, az állítólag novemberig sínre tenni kívánt üzlet(ek)ről azonban egyelőre nincs információ. Az viszont már hivatalos, hogy a kanadai gyártó az elkövetkező hetekben lényegében kivonul a fogyasztói piacról, a telefonjainak számát pedig hatról négyre csökkenti: lesz két olcsó, továbbá két drága eszközük.
A magyar idő szerint péntek este bejelentett átalakítás következtében világszerte 4500 fő fogja az év végéig elveszíteni az állását, azonban nagyon úgy tűnik, hogy tényleg elkerülhetetlen volt fogyasztói piacról való kivonulás.
A mostani átszervezés legközvetlenebb kiváltó oka a teljesen érintős Z10 okostelefon orbitális bukása volt: az első BB10 rendszert futtató mobil nagy mennyiségben maradt a forgalmazók nyakán, az emiatti tűzoltás következményeként az idei második üzleti negyedévben 930-960 millió dollárnyi veszteséget készül lekönyvelni a cég. A kérdéses időszakban 3,7 millió telefont értékesítettek a kanadaiak, azonban ezek többsége BB7 rendszert futtatott.
Innentől kezdve a Blackberry az üzleti és „professzionális fogyasztói” piacokkal fog csak törődni, elsősorban end-to-end típusú (hardver, szoftver, szolgáltatás) értékesítési modellben. Az egyetlen jó hír, hogy az utóbbi három hónapban 19-ről 25 ezerre emelkedett a Blackberry Enterprise Service-t igénybe vevők száma, így akár még sikerülhet is a terv.