Körülbelül a 90-es évek közepe óta izgatja a fejlesztőket a térbeli objektumokra épülő weboldalak létrehozásának kérdése, ám a korai próbálkozások (például a Microsoft VRML-je) főként számítógépek erősen korlátozott számítási teljesítménye miatt rendre megbuktak.
Mára ez a probléma szerencsére megoldódott, ám a koncepció megvalósításához természetesen megfelelő szoftveres környezet is szükséges, a témában jelenleg legtöbbet emlegetett programozási nyelv az OpenGL-re épülő WebGL. A megoldás főbb előnyei közé tartozik az „anyanyelvéhez" hasonló szintaxisa, és természetesen a manapság rendkívül fontos multiplatformitás. A nyelvet jelenleg csak a Firefox, és a Google Chrome webböngészők támogatják, az Opera/Safari duó esetén még folyamatban van az implementálása, míg a Microsoft a napokban elhatárolódott az Internet Explorerben való bevezetésétől.
A redmondi cégnek jelen esetben jó oka van erre, hiszen a WebGL-t használó weboldalak közvetlenül kommunikálnak a felhasználó számítógépében lévő videokártyával, emiatt a rosszul megírt szoftverek akár le is fagyaszthatják az operációs rendszert. Ami ennél is nagyobb probléma, hogy a WebGL segítségével a komplett grafikus memóriához hozzá lehet férni, így aránylag egyszerűen akár képernyőképeket is kilophatnak az adathalász weboldalak készítői a VRAM-ból.
Nagyrészt emiatt az Apple most hivatalosan is bejelentette, hogy az iOS 5 operációs rendszerben a WebGL-t kizárólag az iAd-es hirdetők használhatják majd, harmadik fél nem futtathat ezen a nyelven írt kódot az iEszközökön. Egyelőre nem tudni, hogy a Safari webböngésző Mac OS-es, és Windows-os verzióit érinti-e a korlátozás.