Sokszor már felhőkkel kiáltozó öregembernek érezzük magunkat, amikor berzenkedve próbáljuk megérteni, hogy pontosan mi is a lényege a TikToknak. A főként fiatalokat célzó, mindössze pár másodperces videók megosztására alkalmas platformon persze azért akad egy csomó értékes tartalom, de valószínűleg nem kell sokat böngészni, hogy belefussunk az első értékelhetetlen vagy értelmezhetetlen videóba. Úgy tűnik azonban, hogy ez a videós tartalmak legújabb trendje, mely nem fog egyhamar eltűnni, hiszen minden támadás ellenére egyre népszerűbb.
Az biztos, hogy az alkalmazás hamarosan komoly változásokon esik át, hiszen az amerikai kormány arra kötelezte az azt fejlesztő ByteDance céget, hogy adja el egy amerikai vállalatnak a TikTokot, ha nem akarja, hogy azt kitiltsák az USA-ból. Úgy néz ki, hogy a Microsoft és a Walmart lesz a befutó a felvásárláshoz, és a Sensor Tower által közzétett adatok alapján meglehetősen jól járnak majd az üzlettel.
A mobilos piacelemző cég mérései szerint a TikTok lett a legtöbbet letöltött nem játékos alkalmazás a Google Play Store-ban, és az App Storeban egyaránt, így értelemszerűen összességében is maga mögé utasított mindenkit. Az augusztusi adatok alapján 63,3 millióan telepítették már az applikációt, ami 1,6 százalékos növekedés tavaly augusztushoz képest. Indonéziában és Brazíliában voltak kíváncsiak a legtöbben ez idő alatt alatt a TikTok által nyújtott élményre.
Érthető módon a Zoom is sokat kúszott előre a listán, hiszen a koronavírus miatt rengeteg kezdték el használni a videokonferenciákra szakosodott alkalmazást, de nem volt mindenkinek szüksége rá.