Az eMarketer szerint mivel egyre több ember tölt egyre több időt el az okostelefonját és a táblagépét bámulva, ezért csak Amerikában idén 83 százalékkal emelkedik majd a mobilos hirdetésekre elköltött pénzösszeg értéke, amely így már kiteszi a 17,7 milliárd dollárt.
Bár ezzel a mobilos eszközök a teljes piacnak csupán az 5,7 százalékát teszik ki, a gyors ütemű növekedés a szakértők szerint azt jelenti, hogy a szektor komolyan átrendeződik a jövőben, és asztali gépekről, valamint laptopokról a mobil kütyükre áll át fokozatosan.
Az előző években a mobilos hirdetésekre való költés 122 és 178 százalékkal emelkedett, így a trend egyértelműnek látszik. 2018-ra ráadásul a mobilhirdetések a teljes ágazat második legnagyobb piacát adják majd a tévéipar mögött. A média hirdetőpiaca akkorra 221 milliárd dollár értékűre hízhat. Természetesen a változások egyértelmű nyertese a Google és a Facebook, amelyek már jelenleg is szépen profitálnak mindebből, a stratégiájuk pedig még nagyobb bevételeket eredményezhet az elkövetkezendő évek alatt.