A Nielsen nevű piackutató vállalat új fejezetet nyitott az androidos statisztikák világában, ugyanis sikerült elérniük, hogy pontosan meg nem nevezett számú, de vélhetően reprezentatív mennyiséget képviselő felhasználó installálja a robotos készülékére a cég naplózó alkalmazását. A szoftver segítségével rendkívül pontosan nyomon lehet követni a fogyasztók aktivitását, így a különféle korábbi becsléseiket már tényekkel tudják helyettesíteni.
A szoftverrel végzett első mérés adatait ma publikálta a Nielsen, az eredmények pedig meghökkentőek lettek: mint a fenti diagramon is látható, a felhasználók 61 százalékban a legnépszerűbb 50 alkalmazással töltik el az idejüket, a kevésbé ismert programok csak 39 százaléknyi időt „rabolnak el" az ügyfelek életéből.
A statisztika szerint az egyesült államokbeli felhasználók napi szinten átlagosan 56 percet szánnak az okostelefonjuk vagy táblagépük használatára, ezen idő 67 százalékában különféle alkalmazásokat futtatnak, a fennmaradó részében pedig mobilneteznek.