A Strategy Analytics néhány hete publikálta a 2021 második negyedévéről szóló piaci jelentését, mely alapján a vizsgált időszakban már a Xiaomi adta el a legtöbb okostelefont Európában, 700.000 darabbal előzve a második Samsungot, több mint 3 millióval pedig a harmadik Apple-t.
A számok alapján a mindössze 11 éves márkának bőven lehet oka az önbizalomra, melyet már az is jelez, hogy a jövőben kivezetik a jól bejáratott Mi brandet, és simán csak Xiaomiként dobják piacra a mobiljaikat.
Az új korszak első fecskéje a napokban bemutatott Xiaomi MIX 4, ami a régi rendszerben Mi MIX 4 lett volna, ám ezúttal elmaradt a "Mismásolás":
Unveiling the #XiaomiMIX4 pic.twitter.com/eHvg4rNoFe
— Abi Go (@abigoabi) August 10, 2021
S hogy nem kivételes esetről van szó, azt maga a gyártó erősítette meg az XDA Developersnek, így már a hamarosan érkező Mi 11T is "Xiaomi 11 T" néven kerül majd forgalomba.
A gyakorlatban persze évekig is eltarthat, mire a köznyelvből is kikopik a sokáig kötelező Mi-előtag, amit az első mobilja, a Xiaomi Mi 1 óta használt a gyártó, s még a logójában is ott figyel. A brand kivezetésével viszont továbbra is megmarad az olcsóbb készülékeket jelző Redmi elnevezés, valamint a Xiaomi-érdekeltség, de külön márkaként kínált POCO sem tűnik el a palettáról.