Múlt szerdán az Amazon meglehetősen nagy port kavart a Kindle Fire táblagépének bemutatásával, hiszen a „kínai árfekvésű", csupán 200 dollárba kerülő androidos megoldásba IPS érintőkijelző került, a lelkét pedig egy kétmagos processzor adja. A kiváló ár/érték arányú eszköz ettől függetlenül csak a cég egyesült államokbeli weboldalán lett listázva, amely különösen érdekes egy iPad elleni csodafegyvernek kikiáltott eszköz esetén.

A türelmetlen külföldi vásárlók szinte azonnal elkezdték bombázni az Amazont az elérhetőségével kapcsolatos kérdésekkel, mire a vállalat kénytelen volt hivatalosan is közölni, hogy az USA-n kívül - legalábbis egyelőre - nem tervezik piacra dobni a táblagépet.
Sajnos indoklást nem kaptunk a tájékoztatás mellé, azonban egyes elemzők szerint a vállalat önmagában minden egyes Kindle Fire-t veszteséggel ad el, ezen gondolatmenet szerint a hardverhez csatolt szolgáltatások révén kívánják kifizetődővé tenni az üzletet. Természetesen a spekulációt könnyen össze lehet kötni a nemzetközi premier elmaradásával, ám kissé sántít a magyarázat.