Az utóbbi hetek sajtós szempontból nem voltak kegyesek a Blackberry-hez, hiszen az Android piacra kerülése óta meredek lejtőn guruló gyártó odáig jutott, hogy a Z10 mobiljának 960 millió dolláros bukása következtében újabb 4500 főt kénytelen kirúgni, kivonul a fogyasztói piacról, továbbá a kalapban van egyes tulajdonainak vagy divízióinak eladása, hiszen a vállalatot úgy tűnik mégsem lehetséges egyben kivinni a tőzsdéről.
A hardvereik és szoftvereik nem kiemelkedőek, a helyzet megváltoztatása érdekében kidolgozott stratégiájuk ismeretlen, a BBM androidos és iOS-es kliensei pedig hetekkel az előre beharangozott után talán most a napokban válhatnak elérhetővé. Mindennemű rosszindulat nélkül elmondható, hogy az utóbbi években a Blackberry különösebben versenyképes termékkel nem állt elő, csupán a felhasználóknak és részvényeseknek tett ígéretekkel van tele a padlása.
A média negatív tudósítását is ez okozza: olcsó ígéretek helyett racionális mértékű haladást szeretnénk látni, másrészt pedig egész egyszerűen nem érkezik pozitív fejlemény a gyártó háza tájáról. Az elmúlt hetek számára kedvezőtlen beszámolóit megelégelve a Blackberry többek közt a The Wall Street Journalben és Washington Postban is megjelentetett nyilvános levélben kívánt tiszta vizet önteni a pohárba.
A teljes dokumentum PDF-ben itt olvasható, röviden a lényeg: a gyártó szerint azért lehet továbbra is számítani rá, mert rengeteg pénze van, továbbá adósságot sem kell törlesztenie. A munkavállalók felének elbocsájtásával egy hatékony és ügyfélbarát céget kívánnak létrehozni; az ezzel járó kihívást nem becsülik alul, de a Blackberry javát fogják szolgálni.
Ezen felül van négy BB10-es mobiljuk (a két QWERTY-sen továbbra is kiváló billentyűzet található), az operációs rendszerüket megfelelnek a BYOD (Bring Your Own Device) vállalati követelményeinek, a rengeteg mérnöküknek köszönhetően rengeteg erőforrások és tudásuk van a BBM Androidra és iOS-re portolásához (6 millióan kértek értesítést az alkalmazások elérhetővé válásáról), ráadásul pár hónap alatt 19 ezerről 25 ezerre nőtt a Blackberry Enterprise Service 10 szervereket használók vagy tesztelők száma is. Összegezve igenis komoly az érdeklődés az eszközeik és szolgáltatásaik iránt.
A levél érdekes bekezdése annak tudatása, miszerint tényleg hatalmas a rivalizálás a mobilos piacon, a Blackberry pedig nem való mindenkinek, de megkülönböztet; „számtalan” világot megváltoztató döntés született, kommunikáció zajlott a cég mobiljai és szolgáltatásai segítségével.
Természetesen egyéni megítéléstől függ a Blackberry nyílt levelének szimpatikussági foka, azonban néhány pozitív statisztikának álcázott ígéret mellett konkrétumot nem igazán tartalmaz. Újból szeretnénk leszögezni, hogy a kanadai vállalatnak még rétegigényt kiszolgálva is lenne helye a piacon, mindenki számára negatív fejlemény lenne az eltűnése. Viszont ha a felsővezetés külső kommunikációja továbbra is ilyen marad, akkor a Blackberry-t valójában nem a termékei fogják már sírba tenni, hanem a rengeteg bizalomvesztést okozó mellébeszélése.