A BlackBerry pénteken tette közzé aktuális pénzügyi éve harmadik negyedére vonatkozó pénzügyi eredményeit. A cég 1,2 milliárd dolláros bevételt termelt, 56 százalékkal kevesebbet, mint az előző év azonos időszakában.
A kanadai gyártó hatalmas bajban van. Nem fogynak a legújabb generációs platformjukat használó készülékek: 4,3 millió darab eladott telefonjukból mindössze 1,1 millión fut BB10.
A több mint aggasztó. A BB10-et az iOS és az Android operációs rendszer „nagy kihívójának” szánták, de sajnos, eddig nem igazolta a várakozásokat. Főleg, ha tekintetbe vesszük, hogy a Samsung és az Apple összesen 110 millió készüléket értékesített a legutóbbi negyedben, de még a Nokia is eladott 8,8 millió Lumiát.
A fenti adatok ellenére John Chen, a nemrég kinevezett vezérigazgató derülátó. Mint mondta, a cég „hosszú távra elkötelezte magát” a piac mellett, és „határozott célja, hogy továbbra is a biztonságos end-to-end mobil megoldások vezető fejlesztője maradjon”.
Chen bejelentette, hogy ötéves partneri együttműködést kötöttek a Foxconnal, amelynek keretében „bizonyos BlackBerry eszközöket közösen fogunk kifejleszteni, gyártani, és a készleteket is együtt menedzseljük majd.” A hírek szerint két cég elsősorban Indonéziában és „más gyorsan növekvő piacokon” szeretne sikereket elérni együtt.