A stagnáló PC-eladások az utóbbi években az egyre inkább mobileszközökre fókuszáló felhasználók vásárlási szoksásaira vezethetőek vissza: míg az okostelefon és a tablet vásárlása az első helyre lépett elő, addig a PC-k fejlesztése vagy egy notebook megvétele csak a sokadik sorban szerepel. Mindezt alátámasztják a Gartner adatai is.
Az elemzők szerint 2007. és 2011. között a kicserélt PC-k száma is csökkent, 20 százalékról 11-re. A Tech Thoughts szerint ennek az is az oka, hogy a felhasználók már nem a tartalmak előállítását, hanem azok fogyasztását tartják az elsődlegesnek.
Amellett, hogy az iOS-és Android-alapú eszközök vonzóbbak a vásárlók számára, a váltás hátterében az is ott van, hogy a PC birtoklását mindenki szükségesnek látja, a fejlesztését viszont már egyáltalán nem. Az egyetlen szektor, ami továbbra is jól teljesít a PC-gyártók esetében, az a játékipar, azonban egyes vélemények szerint ez is könnyen eltolódhat a mobilplatformok irányába.