Brandépítés - leginkább így vált ismertté az a fogalom, amikor egy vállalat egy termék első változatán nem hajlandó spórolni, még akkor sem, ha szinte biztos benne, hogy az adott dolog bukni fog - a márkanévvé válás ugyanis sokba kerül. Úgy látszik, az NVIDIA (ha nem is szándékosan, hiszen biztosan nem az volt a céljuk, hogy üzletileg bukjanak) is erre vetemedett: bár a Shield mobil kézi konzol üzletileg ugyan finoman szólva sem volt rentábilis, a cég nem csügged, és már tervezi a folytatást: a Shield 2 pedig mindenben túl fogja szárnyalni az elődjét.
Az már biztosnak látszik, hogy az új kézi konzol négymagos Tegra K1 GPU-val izmozik majd, 2,5GHz-en, ráadásul 4 GB RAM, 16 GB háttértár csatlakozik majd az erős processzorhoz, amely egy 1440x810 pixeles kijelzőt hajt meg. Úgy néz ki, hogy a vállalat biztosra megy: már az előző generációra is elhoztak két, régebbi PC-s nagyágyút (a Half-life 2-t, és a Portal-t), az új változaton pedig jó eséllyel ezen az úton mennek tovább: méregdrága platform exkluzív nagyágyúk helyett nagyszerű PC-s, és konzolos stúdiókat akarnak maguk mellé állítani. Miután a gépben - feltételezhetően - megtalálható GPU nem kizárólag a Shield 2 privilégiuma lesz, hanem bármelyik Androidos gyártó licencelheti majd, így a fejlesztőknek is megéri némi pénzt, és erőforrást a piacba fektetni, hiszen nem csak egy adott készülék tulajdonosai vásárolhatják meg a szoftvereket - ellentétben a konkurens kézi konzolokkal.