Az Opera Mediaworks legújabb jelentése alapján az androidos okostelefonokon több forgalmat generálnak a mobilos hirdetések, mint az iPhone-okon. Míg a robotos telefonok 36 százalékot tesznek ki a piac forgalmából, addig az iPhone-ok 28,7-et. Ennek ellenére árbevételben már az iPhone nyert, a kép pedig összetettben még jobban kedvez az Apple platformjának.
Összesítésben a mobilos adatforgalom 43,4 százaléka iOS-en megy keresztül, míg az Androidnak 37,7 százalék jut. Az árbevétel a tavalyi utolsó negyedévben 55,7 százalékot tett ki a teljes szektorból az iOS-nél, és 31,7-et az Androidnál. A jóslatok szerint ez az arány tovább nő majd az Androidnál, de nem éri el azt, amit az Apple.
A világszintű hirdetések forgalmát tekintve az elemzők szerint havi szinten 60 milliárd reklám jut el 425 millió felhasználóhoz. A hirdetők egyre jobban örülhetnek, ugyanis a karácsonyi szezonban az Opera Mediaworks szerint 13 százalékkal lett több okostelefon és tablet Amerikában, illetve 22 százalékkal nőtt ezek száma Európában.