A fogyasztók által preferált tárgyak gyakran reflektálnak a személyiségükre. Egy a Lincoln - Lancaster - Hertfordshire egyetemek által közösen elvégzett új kutatás most arra kereste a választ, hogy ez miként működik az okostelefonok kontextusában, azaz milyen személyiségjegyek lehetnek összefüggésbe hozhatóak az Apple iPhone és az androidos mobilok preferálásával.
Az 500 fős mintán végzett felmérés szerint az Apple iPhone-t preferáló személyek tipikusan fiatalabbak, hajlamosabbak státuszszimbólumként tekinteni a készülékeikre. Az androidosoknál extrovertáltabbak, kevésbé érdekli őket, hogy a többség által kedvelt eszközökkel rendelkezzenek. Az iPhone-tulajok esetében kétszer valószínűbb a női nemhez való tartozás.
A kutatás szerint iPhone-osokhoz képest az androidosok esetében valószínűbb a férfi nem, az idősebb korosztályhoz való tartozás, és a magasabb fokú őszinteség. Több hajlandóságot mutatnak a kompromisszumos megegyezésre, kisebb valószínűséggel szegnek meg szabályokat a személyes gyarapodásuk céljából, továbbá kevésbé érdekli őket a vagyon és az egzisztencia.
(Forrás: PCMag, Liebertpub | Nyitókép: Susanne Nilsson)